Кіберспорт - унікальне соціокультурне явище. Все більше і більше людей залучаються до занять кіберспортом. Стрімко розвивається Соціальний Кіберспорт, Кіберспортивна наука та освіта. Пропонуємо Вашій увазі переклад дуже цікавої статті опублікованої в The Guardian про дослідження, в результаті якого був виявлений прямий зв'язок між вправністю у відеоіграх і майстерністю в хірургії.

Ультимативною відмовкою кожного геймера, якому докоряють тим, що він забагато часу проводить зі своєю ігровою консоллю, стануть наступні слова: “У мене не залежність. Я так відточую свої хірургічні навички”.

У результаті дослідження був виявлений прямий зв'язок між вправністю у відеоіграх та майстерністю в малоінвазійних операціях і лапароскопічній хірургії. Молоді хірурги, які витрачали щонайменше три години на тиждень за відеоіграми, допустили на 37% менше помилок, на 27% швидше виконували роботу та, загалом, були на 42% вправнішими за спеціалістів, які ніколи не брали до рук ігрові консолі.

Учасниками дослідження, проведеного в медичному центрі Бет Ізраел (Beth Israel) у Нью-Йорку, стали 21 молодих лікарів, із досвідом роботи, в середньому, не більше 3 років і 12 старших спеціалістів, які на той момент пропрацювали вже близько 13 років.

Кожен з учасників пройшов опитування щодо своїх геймерських звичок, а потім взяв участь у навчальному півтораденному курсі для хірургів, спрямованому на оцінювання часу, ефективності та точності виконання симуляційних навчальних вправ учасниками.  Геймерські навички також були оцінені протягом трьох 25-хвилинних ігрових сесій. 

Серед учасників експерименту 42% ніколи не грали у відеоігри, в той час, як 30% робили це майже кожного дня.

Був виявлений прямий взаємозв’язок між навичками геймера і майстерністю в лапароскопічній хірургії, причому ті, хто отримав найкращі результати у відеоіграх, демонстрували найкращі результати, виконуючи вправи протягом навчального курсу для хірургів.

Геймери, які взяли участь в експерименті, допустили на 31% менше помилок, були на 24% швидшими та на 26% кращими від колег, які ніколи не грали у відео ігри. 

Третина опитуваних спеціалістів, які склали групу топ-геймерів, зробили на 47% менше помилок, виконували завдання на 39% швидше і на 41% краще, від тих, хто проводив найменше часу, граючи у відеоігри.

Таким чином, автори змогли припустити, що відеоігри можуть бути практичним навчальним інструментом в процесі підготовки хірургів. Але Королівський коледж хірургів заявив, що дослідження, проведене професором Ара Дарзі з хірургічного відділення лікарні Сент-Мері в Лондоні, не показало жодного зв'язку між відеоіграми та вправністю в хірургії.

Цей матеріал - переклад! Автор оригінальної статті для Guardian: Сара Хол, кореспондент з питань здоров'я