Блог наукового керівника UPEA Сергія Бобровського.

Кіберспорт стрімко розвивається. Уже рік, як він став офіційним видом спорту в Україні. Нейробіологи стверджують, що Спорт – один зі стовпів людської культури, що росте з феномена дитячої гри. Так само як і дитяча гра, яка начебто не має особливого значення в моменті, але спрямована в майбутнє і визначає розвиток дитини, спорт дозволяє зрозуміти і розвинути свої психічні та фізичні можливості, знайти межі можливостей і переступити через них. Тому для людей з особливостями розвитку бути частиною культури спорту – це життєва необхідність і шлях до управління власним майбутнім.

Соціальний Кіберспорт, розвитком якого активно займається наша Асоціація, відмінно зарекомендував себе при вирішенні різних завдань. Він є відмінним доповненням до загальних корекційних програм для дітей з РАС. Команда дітей UPEA Social системно займається кіберспортом вже практично цілий рік. Про конкретні результати проекту ми розповімо в окремому матеріалі. Але навіть сам факт того, що Кіберспорт присутній в житті дітей з особливостями розвитку – вже чудово. Найголовніше – це те, що дітям їх захоплення дуже подобається. Звичайно, реалізація подібних проектів є досить непростим завданням. Налагодження взаємодії Тренер-Команда-Батьки, яка є запорукою продуктивної роботи з дітьми з РАС, зайняло у нас чимало часу.

При організації роботи з дітьми з РАС необхідно також розуміти специфіку їх особливих освітніх потреб. Адже вміти добре грати самому і навчити дитину грі – це зовсім різні речі. Наявність у дитини мінімального досвіду фронтального навчання, встановлення емоційного контакту з дитиною, що дозволяє надати йому допомогу в осмисленні того, що відбувається, дозування введення новизни та труднощів – все це впливає на тренувальний процес.

Створення необхідних умов забезпечує сенсорний і емоційний комфорт, навчання в потрібному темпі, постійну допомогу дитині в осмисленні засвоюваних знань і умінь. Організація занять таким чином – це дуже масштабний процес, який містить в собі  формування уявлень про навколишній світ, відпрацювання засобів комунікації і соціально-побутових навичок, психологічний і тьюторський (за необхідності) супровід дитини під час занять, науково-методичний супровід проекту тощо. І це далеко не повний список необхідного для успішної роботи з дітьми з РАС.

Тренер команди Андрій Фарбун успішно справляється з усіма непростими завданнями. Я впевнений, що не за горами той день коли перша в Україні команда з дітей з РАС зможе гідно виступати в кіберспортивних шоу-матчах, турнірах та чемпіонатах.